Ikšķiles vidusskolas skolniece Terēze šovasar strādāja, jo vēlējās gūt praktisku darba pieredzi un arī nopelnīt nav bijis mazsvarīgi. Šovasar viņa strādāja pirmsskolas izglītības iestādē ”Ķiparu nams” par palīgstrādnieci - veikusi uzkopšanas darbus gan telpās, gan bērnudārza apkārtnē. Darba pienākumi neesot sarežģīti, grūtākais bijis iejusties darba ritmā un celšanās no rītiem. Sākumā nedaudz biedējusi jaunā - darba - vide, jo meitene nav zinājusi, kas sagaida, taču nedrošību ātri izdevies pārvarēt, jo kolektīvs viņu uzņēmis ļoti sirsnīgi. Viņa vienlīdz labprāt gan strādātu uzņēmumā atkārtoti, gan nākamvasar pamēģinātu, ko jaunu - šeit patikusi darbu daudzveidība, bet strādāšana citā uzņēmumā dažādotu darba pieredzi. Jauniete nevēlētos darīt vienveidīgu darbu, jo uzskata, ka viņai nav tam piemērots raksturs. Nākotnē viņa iecerējusi kļūt par arhitekti. Šovasar nopelnīto viņa plāno tērēt pragmatiski – trešdaļu tērēšot sev nepieciešamo lietu iegādei, trešdaļu vēlas izmantot mājas remontam, bet atlikusī trešdaļa tiks atlikta vēlākam laikam.


PII “Ķiparu nams" īpašnieces SIA "Elodeja" vadītāja Sanda Reikmane stāsta, ka vēlējusies dot iespēju apgūt jaunas darba prasmes skolēniem, jo tie nākotnē būs darba ņēmēji. Viņa priecājas, ka šovasar uzņēmums nodibinājis darba attiecības ar kādu skolēnu, kurš pagājušajā gadā jau piedalījās skolēnu nodarbinātības pasākumā. Arī Terēzi labprāt pieņemtu darbā atkal, jo meitene ir motivēta strādāt, ir redzama vēlme augt un pilnveidoties darba vidē. Kopumā viņa novērojusi, ka skolēni ir droši komunikācijā un motivēti strādāt, taču ne visi spēj saglabāt motivāciju ilgtermiņā, viņiem vēl jāmācās uzticēto darbu izdarīt līdz galam. Vecākiem viņa iesaka bērniem darba prasmes mācīt jau no agras bērnības, ļaujot piedalīties ikdienas darbiņu veikšanā, nevis baidoties, ka bērnam neizdosies, darīt visu viņa vietā, jo tas ietekmē uzvedību vēlākajā dzīvē - esot skaidri redzams, kurš ir spējīgs formulēt un aizstāvēt savu viedokli, bet kura vietā visu izlemj vecāki.