Inese Martinkus ar NVA atbalstu komercdarbības un pašnodarbinātības uzsākšanai izveidojusi SIA “Vides dizains Nātre”. Viņa stāsta: “Visu dzīvi man ir bijis darbs, kurš  saistīts ar tiešu saskarsmi ar cilvēkiem – 14 gadi nostrādāti tūrisma jomā, 10 gadi ģimenes mājražošanas uzņēmumā ar netradicionālu ēdienkarti un pasākumu organizēšana. Man sagādā prieku, ja kāda ikdienu spēju padarīt skaistāku. Tāpēc, izvēloties sava biznesa ideju, vadījos pēc tā, ko protu darīt un daru to ar prieku. Tā tapa uzņēmums “Vides dizains NĀTRE”, kas piedāvā dizaina pakalpojumus sākot no idejas 3D vizualizācijas datorgrafikas programmā līdz realizācijai. Uzņēmums atšķiras ar oriģināliem, nestandarta risinājumiem, spēju saskatīt neparasto parastajā. Esam kā nātre – ar “asām” idejām! Cilvēki grib svētku sajūtu gan ikdienā, gan īpašos brīžos. Mēs uzburam viņiem šo sajūtu, vai tie būtu īpaši izdekorēti dārza svētki, iekopts priekšdārzs vai vienkārši zaļa garšaugu siena mazā dzīvoklītī. Lepojos, ka mana uzņēmuma nozare ir tik skaista – vides dizains. Zinu, vairojot skaisto, pasaule kļūs labāka. Tas ir tas, pēc kā šobrīd mēs visi esam tik ļoti izslāpuši. Kā japāņu sakāmvārds vēsta  “Kurš stāda dārzu - stāda laimi!”.”

Rast drosmi izveidot savu uzņēmumu Inesi mudinājusi vēlme iegūt finansiālu brīvību. “Neskatoties uz ekonomiski sarežģīto laiku visā pasaulē, ticu, ka arī šobrīd ir iespējams izveidot veiksmīgu uzņēmumu, kurš uzņēmējam nodrošina finansiālu neatkarību.”, viņa teic: “Esmu bezgala pateicīga par iespēju startēt NVA atbalsta konkursā, iziet tā visus posmus un, ar ekspertu pozitīvu vērtējumu, realizēt sava biznesa plāna ideju. Saņēmu finansiālu atbalstu uzņēmuma aprīkojuma iegādei 5000 eiro vērtībā, kā arī ikmēneša pabalstu sešu mēnešu garumā 750 eiro apmērā. Tas bija stabils atspēriens, lai uzņēmums varētu augt. Joprojām izmantoju profesionāla konsultanta konsultācijas, brīžos, kad padoms ir ļoti nepieciešams. Tas rada drošības sajūtu.”

Tomēr līdz šim gūtā pieredze mācījusi, ka svarīgi paļauties ne tikai uz prātu un analītisko aprēķinu, atzīst uzņēmēja: “Būtiska loma veiksmīgā uzņēmējdarbībā ir intuīcijai - svarīgi būt patiesam pret klientu un abpusēji uzticēties. Tikai tā iespējama ilgstspējīga sadarbība. Ne visi pasūtījumi ir jāpieņem, arī uzņēmējs drīkst klientam pateikt - nē, ja jūt, ka labāk no šī pasūtījuma atteikties, kaut arī pasūtījuma izpilde šķiet finansiāli izdevīga.”

Vislabākā reklāma ir apmierināts klients, kurš iesaka uzņēmumu citam klientam, uzskata Inese: “Tā varbūt nav tik skaļa un ātra sevis parādīšana sabiedrībai kā komerciālās reklāmas, bet daudz stabilāka, jo balstīta uz uzticēšanos.”

Uzņēmuma mērķis ir attīstīt darbību starptautiskajā tirgū, piedāvājot savus pakalpojumus sadarbojoties ar būvniecības nozari. Tas arī esot grūtākais ar ko nācies saskarties uzņēmējdarbībā, viņa vērtē: “Lai cik zinoša sev šķitu, sākot darboties uzņēmējdarbībā, sapratu, ka man trūkst zināšanu. Ziemas mēnešos manam uzņēmumam bija miera periods, jo dārza darbi gaida pavasari. Daļu šī laika izmantoju mācoties. Ļoti daudz lasīju, ne tikai par dārziem un dizainu, bet, galvenokārt, par sevis pilnveidošanu kā uzņēmējai. Nonācu pie secinājuma, ka katram ir jābūt savam trenerim ne tikai sporta zālē, bet arī uzņēmējdarbībā. Tādu atradu starp pasaules līmeņa uzņēmējiem, pie kura arī devos rudenī mācīties. Kā saka – zivis jāmeklē tur, kur tās mājo. Tādējādi meklēju arī uzņēmumam sadarbības partnerus. Klienti joprojām tiek meklēti starptautiskajā tirgū. Šī ir tā niša uz kuru tiecas uzņēmums.”

Savukārt tiem, kas vēl tikai apsver iespēju veidot savu uzņēmumu Inese iesaka izmantot NVA atbalstu komercdarbības uzsākšanai: “Noteikti iesaku izmantot šo iespēju. Uzdrošināties noticēt sev un savam sapnim. Doties uzņēmējdarbības virzienā, jo tūkstošiem jūdžu garš ceļojums sākas ar pirmo soli.”