NVA aptaujas rezultāti

Laikposmā no 2025. gada 23. janvāra līdz 9. februārim tika organizēta ikgadējā Aģentūras klientu apmierinātības aptauja par 2024. gadu, kurā piedalījās personas ar bezdarbnieka vai darba meklētāja statusu (turpmāk – klienti). Aptaujas mērķis bija iegūt klientu viedokli un novērtēt viņu apmierinātību ar Aģentūras darbību, lai identificētu nepieciešamos uzlabojumus  klientu apkalpošanas un pakalpojumu kvalitātes pilnveidošanai.

Uzaicinājumu piedalīties aptaujā saņēma 116 241 Aģentūras klients, no kuriem savu viedokli un vērtējumu par Aģentūras darbību un klientu apkalpošanu sniedza 13 931 respondents, kas veido 12% no uzaicināto personu skaita. No respondentu kopuma 62% bija sievietes, bet 38% – vīrieši. Izglītības līmeņa sadalījums starp respondentiem bija šāds: 46% bija ieguvuši augstāko izglītību, 25% – profesionālo izglītību, 21% – vispārējo vidējo izglītību, 7% – pamatizglītību, savukārt 1% norādīja izglītības līmeni, kas ir zemāks par pamatizglītību. Vecuma grupu sadalījumā 51% respondentu pārstāvēja vecuma grupas no 35 līdz 54 gadiem. Gandrīz puse- 44% respondentu bija Rīgas reģionālās filiāles klienti. Attiecībā uz sadarbības ilgumu ar Aģentūru 63% respondentu norādīja, ka tā ir bijusi līdz sešiem mēnešiem, savukārt 29% ziņoja par sadarbību no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam. Uz anketas aizpildīšanas brīdi 53% respondentu vairs nebija reģistrēti bezdarbnieka vai darba meklētāja statusā, un no šīs grupas 75% bija uzsākuši darba tiesiskās attiecības.

Kopējā apmierinātība ar Aģentūru tika vērtēta četrās jomās:

  • apmierinātība ar Aģentūras pakalpojumiem kopumā- 76%, apmierinātības indekss ir 4,07 no 5;
  • apmierinātība ar Aģentūras klientu apkalpošanu- 82%, apmierinātības indekss ir 4,29 no 5;
  • apmierinātība ar Aģentūras e-pakalpojumiem un CV un vakanču portālu- 70%, apmierinātības indekss ir 3,91 no 5;
  • apmierinātība ar Aģentūras darbā iekārtošanās atbalstu- 65%, apmierinātības indekss ir 3,80 no 5 (skatīt 1. attēlu).

1. attēls

Salīdzinot ar 2023. gada klientu apmierinātības aptaujas rezultātiem, klientu apmierinātības līmenis ar klientu apkalpošanu, Aģentūras pakalpojumiem un darbā iekārtošanās atbalstu  palielinājies no diviem līdz astoņiem procentpunktiem. Klientu apmierinātība samazinājusies par diviem procentpunktiem ar e-pakalpojumiem CV un vakanču portālā.

Aptaujas anketā klienti tika aicināti novērtēt apmierinātību ar darbinieku sniegto informāciju sešās dažādās jomās (skatīt 2. attēlu). Kopumā rezultāti liecina, ka apmierinātības līmenis divās jomās ir saglabājies nemainīgs, savukārt četrās jomās novērots apmierinātības pieaugums, salīdzinot ar 2023. gadu.

2. attēls

Klientu apkalpošanas kvalitāte ir viens no nozīmīgākajiem faktoriem, kas ietekmē uzņēmuma veiksmīgu darbību un klientu apmierinātību. Tā kā kvalitātes nodrošināšanā un sniegšanā būtiska loma ir Aģentūras darbiniekiem, aptaujā tika izvērtēta klientu apmierinātība ar nodarbināto veikumu četrās dažādās jomās (skatīt 3. attēlu).

3. attēls

Klientu aptaujā tika iekļauti vairāki jautājumi, kas saistīti ar e-pakalpojumiem CV un vakanču portālā, aptverot to izmantošanas vai neizmantošanas biežumu, kā arī motivācijas faktorus to lietošanai ikdienā un iemeslus, kas kavē to izmantošanu. Tāpat tika apkopoti dati par visbiežāk izmantotajiem e-pakalpojumiem 2024. gadā (skatīt 4. attēlu).

4. attēls

Aptaujas anketas ietvaros tika saņemtas pateicības gan atsevišķiem darbiniekiem, gan kolektīviem kopumā, kas apliecina klientu novērtējumu par sniegto pakalpojumu kvalitāti. Papildus tika saņemti arī ierosinājumi mācību, nodarbinātības un atbalsta pasākumu pilnveidošanai, tādējādi iegūtas vērtīgas atziņas turpmākai attīstībai un uzlabojumu veikšanai.

Aģentūras sadarbības partneru aptauja

Vienlaicīgi ar iepriekš minēto klientu aptauju, Aģentūrā tika organizēta arī sadarbības partneru aptauja. Piedalīties aptaujā tika aicināti 3 997 sadarbības partneri ar kuriem notikusi sadarbība 2024. gadā. Vērtējumu un savu viedokli sniedza 525 respondenti, kas sastāda 13% no uzaicināto skaita. No respondentiem 58% pārstāvēja mazos uzņēmumus, 31%- vidējos uzņēmumus un 12%- lielos uzņēmumus. Attiecībā uz uzņēmuma sektoru- 62% respondentu pārstāvēja privāto, bet 38%- publisko/sabiedrisko sektoru. Puse no respondentiem, kas snieguši vērtējumu, ir uzņēmumu īpašnieki vai vadītāji, 33%- personāla daļas vadītāji vai personāldaļas speciālisti, 11%- sekretāri vai lietveži un 6%- citu amatu pārstāvji.

Sadarbības partneriem tika lūgts novērtēt apmierinātību ar Aģentūru vairākās pozīcijās. Iegūtie dati tika salīdzināti ar 2023. gada sadarbības partneru aptaujas datiem (skatīt 5. attēlu). Redzams, ka kopējie apmierinātības rādītāji nedaudz pieauguši klientu apkalpošanā, piedāvāto pakalpojumu atbilstībā uzņēmuma vajadzībām un pieejamiem e-pakalpojumiem CV un vakanču portālā. Klientu apmierinātība samazinājusies tādās pozīcijās kā: kopējais sniegums, piedāvāto pakalpojumu klāsts, kā arī informācijas pietiekamība dažādos kanālos.

5. attēls

Aptaujas anketā sadarbības partneriem tika lūgts novērtēt Aģentūras nodarbinātos vairākās jomās. Redzams, ka visos aspektos sadarbības partneri ar Aģentūras nodarbināto veikumu ir ļoti apmierināti, apmierinātības līmenis pārsniedz 90% (skatīt 6. attēlu).

6. attēls

Aptaujas anketā tika iekļauti jautājumi, kas attiecās uz vakancēm, to izvietošanu CV un vakanču portālā, kā arī tika analizēta apmierinātība ar personāla atlases un piesaistes pakalpojumiem, interese tos izmantot nākotnē. Turklāt tika noskaidroti sadarbības partneru TOP trīs norādītie personāla piesaistes pakalpojumi, kas būtu vispieprasītākie (skatīt 7. attēlu).

7. attēls

Sadarbības partneriem tika jautāts par rekomendāciju citām iestādēm sadarboties ar Aģentūru. 88% respondentu norādīja, ka rekomendētu vai drīzāk rekomendētu veidot sadarbību ar Aģentūru.

Aptaujas anketas ietvaros tika izteiktas pateicības gan atsevišķiem darbiniekiem, gan kolektīvam kopumā, kas apliecina klientu novērtējumu par sniegto pakalpojumu kvalitāti. Papildus tika saņemti arī ierosinājumi pasākumu pilnveidošanai, kas sniedz vērtīgas atziņas turpmākai attīstībai un uzlabojumu veikšanai.

 

Saistītas tēmas

Jaunumi