Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda projekta “Prasmju pilnveide pieaugušajiem” ietvaros ir pielāgojusi e-mācību moduli “Kā veidot efektīvu darba meklēšanas stratēģiju” klientu ar redzes un dzirdes traucējumiem vajadzībām. Cilvēkiem ar redzes traucējumiem pieejams audio saturs, fonta un kontrasta pielāgošana, ekrānlasītāju atbalsts un vienkāršota navigācija, savukārt cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem izstrādāti video ar latviešu valodas zīmju valodas tulkojumu, subtitri un vizuāli skaidra kursa struktūra.
Savā kursa apguves pieredzē dalās Uldis
Uldim ir 60 gadi un I grupas redzes invaliditāte; kursu viņš apguva datorā, lietojot NVDA ekrānlasīšanas programmu.
Mācību saturs, viņaprāt, ir skaidrs, pasniegts vienkāršā valodā un labi strukturēts - sadalīts posmos, un katra tēma izskaidrota ar piemēriem. Uldis pozitīvi vērtē pieejamību – modulis pielāgots cilvēkiem ar redzes traucējumiem, un ar NVDA viņš lielākoties varējis ērti darboties. Īpaši vērtīga šķitusi iespēja mainīt teksta lielumu un izmantot audio materiālus. Kursa apguves procesa sākumā Uldim gan reizēm bija grūtāk atrast vajadzīgo vietu lapā, pārvietojoties ar Tab taustiņu, un ne vienmēr bija viegli orientēties pēc virsrakstiem, bet ar laiku viņš pierada, un viss kļuva saprotamāks.
Uldis uzskata, ka mācību saturs ir skaidri un saprotami izklāstīts gan audio, gan tekstuālā formā, un viņu patīkami pārsteidz, ka tas ir pieejams un uztverams arī cilvēkiem ar pilnīgu redzes zudumu. Tas licis justies drošāk un pieņemti. Moduļa pilnveidei Uldis iesaka pievienot vairāk balss norāžu, lai pārvietošanās pa satura tēmām būtu vēl ērtāka.
Modulis Uldim palīdzējis labāk izprast, kā darba meklēšanā jāizmanto internets. Tas palielināja pārliecību par savām spējām, iedrošināja vakancēm pieteikties tiešsaistē un interneta iespējas izmantot aktīvāk. Apmācību gaitā viņš arī pilnībā sapratis, kas ir motivācijas vēstule, un tagad viņš to var sagatavot patstāvīgi.
“Ieteiktu šo moduli arī citiem – tas nav grūti, ir saprotami izskaidrots, un ikviens var mācīties savā tempā,” secina Uldis.
