2011.gada beigās noslēgsies simtlatnieku pasākums
Drukāt

Labklājības ministrija (LM) uzsāks īstenot

citu nodarbinātības pasākumu.

Tā nosaukums „Algotie pagaidu sabiedriskie darbi”.



Latvijas tautsaimniecībā ir mazs darba vietu skaits.

Tāpēc lielākai daļai bezdarbnieku būs grūtības iekļauties darba tirgū.

Tas var palielināt trūcīgo personu skaitu valstī kopumā.

Tāpēc ir nepieciešami papildus līdzekļi bezdarbnieku atbalstam.

Tas sekmēs aktīva darba meklēšanas iespējas.

Tāpēc LM plāno Algoto pagaidu sabiedrisko darbu

(pagaidu darbi) īstenošanas pasākumu.


Pagaidu darbos varēs iesaistīties 49 tūkstoši bezdarbnieku.

Šim pasākumam tiks piesaistīti Eiropas Sociālā fonda līdzekļi un

pašvaldības saņems valsts līdzfinansējumu.

Šis pasākums būs saistīts ar citiem sociālajiem pakalpojumiem.

Šādu pasākumu kopums palīdzēs bezdarbniekiem saglabāt darba prasmes.

Pasākumu īstenos Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA)

sadarbībā ar pašvaldībām.

Pagaidu darbi īpaši domāti tiem bezdarbniekiem,

kas jau griezušies sociālajā dienestā pēc palīdzības.


Pagaidu darbos varēs iesaistīties NVA reģistrētie cilvēki.

Viņiem jābūt reģistrētiem kā bezdarbniekiem vismaz 6 mēnešus

pirms iesaistīšanās pasākumā.

Viņi nevar saņemt bezdarbnieka pabalstu vai vecuma pensiju.


Pagaidu darbos iesaistītie cilvēki varēs veikt

mazkvalificētus darbus savā pašvaldībā.

To varēs darīt 4 mēnešus pēc kārtas.

Katru mēnesi viņi saņems 100 latus.

Tā ir stipendija.


Tiks veiktas arī apdrošināšanas obligātās iemaksas.


Simtlatnieku pasākumu ir izvērtējuši eksperti.

Viņi aptaujāja vairākas mājsaimniecības.

Pēc aptaujas rezultātiem varēja secināt,

ka stipendija daudzām ģimenēm ir vienīgais iztikas avots.

Arī pašvaldībām šis ir finansiāli izdevīgs pasākums,

jo tās varēja iegādāties darba inventāru.


Aktuālā informācija par ES struktūrfondiem labklājības nozarē

pieejama arī interneta mājas lapā http://sf.lm.gov.lv.



Atpakaļ



Nodarbinātības valsts aģentūras mājaslapas tehniskie uzlabojumi, interaktīvās iespējas, vieglās valodas sadaļa, sadaļu tulkojumi angļu un krievu valodās nodrošināti ar
Eiropas Sociālā fonda projekta „Nodarbinātības valsts aģentūras kapacitātes pilnveide” (Nr.1DP/1.3.1.4.0/08/IPIA/NVA/001) atbalstu.

Informācijas pārpublicēšanas gadījumā atsauce uz Nodarbinātības valsts aģentūru obligāta
© Nodarbinātības valsts aģentūra, 2005. Izstrādāts: CraftW
Nodarbinātības valsts aģentūra, K.Valdemāra iela 38, Rīga, LV-1010, tālr.67021706, fakss 67021806, e-pasts: nva@nva.gov.lv Jautājumi par mājas lapas saturu un tehnisko nodrošinājumu: webmaster@nva.gov.lv