Ar Eiropas Sociālā fonda atbalstu palielinās subsidēto darba vietu skaitu
Drukāt


Ir svarīgi, lai bezdarbnieki varētu atkal sākt strādāt.
Svarīgi atbalstīt invalīdus, lai arī viņi var strādāt.
To dara Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA).
NVA atbalsta Eiropas Sociālais fonds (ESF).
Drīz invalīdi un bezdarbnieki varēs sākt strādāt
apmēram 500 darba vietās.

2010.gada 20.aprīlī valdībā apstiprināja izmaiņas ESF aktivitātē
„Atbalstītās nodarbinātības pasākumi mērķgrupu bezdarbniekiem".

Izmaiņas paredz palīdzēt cilvēkiem ar invaliditāti atrast darbu un strādāt.
Viņi varēs strādāt atbalstītajās darba vietās.
Šajās darba vietās viņi varēs strādāt līdz 36 mēnešiem jeb 3 gadiem.
Līdz šim viņi varēja strādāt ne ilgāk kā 24 mēnešus.
Darba devējs invalīdam pielāgos darba vietu.
Tas nozīmē, piemēram, iegādāsies speciālu galdu, krēslu vai plauktu.
Tam varēs tērēt 500 latus.

Darba devēji var būt biedrības un nodibinājumi.
Arī viņi var atbalstīt cilvēkus ar invaliditāti.
Tad darba devējam no projekta līdzekļiem tiks apmaksātas
valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas.

Šim nodarbinātības atbalsta pasākumam
līdz 2013.gadam plāno iztērēt papildus 4 miljonus latu.

Katrs bezdarbnieks nevar strādāt atbalstītajā darba vietā.
Darba devēji aicina atbalstītajās darba vietās
strādāt darbspējas vecuma cilvēkus.
Šiem cilvēkiem jāvēlas strādāt noteiktā profesijā.
Viņiem var nebūt izglītība vai darba pieredze.
Viņiem var nebūt vispārējā vidējā izglītība.

Atbalstītajās darba vietās var strādāt cilvēki ar invaliditāti.
Var strādāt bezdarbnieki,
kuriem pēdējos sešos mēnešos nebija regulāri apmaksāta darba.
Tie ir bezdarbnieki, kas ir vecāki par 50 gadiem.

Šie atbalsta pasākumi palīdz bezdarbniekiem
izprast darba tirgus prasības.

Latvijā tagad ir ekonomiskā krīze.
Darba vietu skaits ir mazāks.
Atbalsta pasākumi palīdz daudziem bezdarbniekiem
iekārtoties pastāvīgā darbā.
2009.gadā darbā iekārtojās 69% bezdarbnieku.

Nodarbinātības valsts aģentūra
atbalstītajās darba vietās līdz 2013. gadam paredz
ieguldīt gandrīz 7 miljonus latu.

Uzzini vairāk par atbalstītajam darba vietām
NVA mājas lapas sadaļās
"Bezdarbniekiem un darba meklētājiem" un "Darba devējiem"!

12 bezdarbnieki kļūs par ķīmisko procesu tehniķiem un strādās AS „Grindeks”
Drukāt


Nodarbinātības Valsts Aģentūrā ir pasākums bezdarbniekiem.
Tā nosaukums ir:
„Bezdarbnieku profesionālā apmācība, pārkvalifikācijas vai kvalifikācijas paaugstināšana pēc darba devēja pieprasījuma”.
Pasākumā piedalījās 12 bezdarbnieki.
Bezdarbnieki mācījās programmā
„Ķīmisko procesu tehniķis”.

Olainē ir Mehānikas un tehnoloģijas koledža.
Bezdarbnieki tur mācījās četrus mēnešus.
Koledžā viņi mācījās ķīmiju.
Ķīmija ir zinātne par dažādām vielām.

Pēc tam bezdarbnieki divus mēnešus
strādāja akciju sabiedrībā "Grindeks".
„Grindeks” ir farmācijas uzņēmums.

Uzņēmumā „Grindeks” bezdarbnieki mācījās strādāt.
Visi 12 studenti beidza programmu
un ieguva kvalifikāciju.
Tā bija ķīmisko procesu tehniķa kvalifikācija.

„Tagad bezdarbnieki varēs strādāt uzņēmumā „Grindeks” „ -
teica Nodarbinātības valsts aģentūras direktore
Baiba Paševica.
Viņa teica, ka ļoti svarīgi , lai cilvēki atgrieztos darbā.
Baiba Paševica domā, ka jāsadarbojas ar darba devējiem.
Ja cilvēkiem būs darbs, tad visi no tā tikai iegūs.
Bezdarbniekus, kuri mācās pie darba devēja,
atbalsta Nodarbinātības Valsts aģentūra.
„Grindeks” sagatavoja jaunus speciālistus.
Visi speciālisti palika strādāt uzņēmumā „Grindeks”.
Nodarbinātības Valsts aģentūra atbalsta
tādus uzņēmumus kā „Grindeks”.

Latvijā ražošana un uzņēmējdarbība attīstās.
Tāpēc vajadzīgi cilvēki ar izglītību.
Izglītība cilvēkam dod zināšanas un darba prasmes.
Arī darba pieredze ir svarīga.
Direktore aicināja arī citus Latvijas darba devējus
rīkoties kā uzņēmums „Grindeks”.


Pārkvalifikācijas kurss centīgākajiem palīdz iegūt darbu A/s "Grindeks"!
Skatiet labas prakses piemēra video!
© Sižets no TV raidījuma "Viss notiek", autors: Ansis Bogustovs (HansaMedia), 07.12.2009
Cilvēki ar invaliditāti varēs ilgāk piedalīties nodarbinātības atbalsta pasākumos
Drukāt


Bezdarbnieki ar invaliditāti varēs
ilgāk piedalīties nodarbinātības atbalsta pasākumos.

Viņi varēs strādāt un saņemt darba algas dotāciju
līdz pat 3 gadiem (36 mēnešiem).

Darba algas dotācija ir 180 lati.
Tā ir tikpat liela,
cik liela ir valstī noteiktā minimālā darba alga.

Valstī ir organizācijas, kuras strādā,
lai palīdzētu cilvēkiem ar invaliditāti.
Šādās organizācijās - biedrībās un nodibinājumos
var strādāt cilvēki ar invaliditāti.

Organizācijām ir jāpiesaka darba vieta
cilvēkam ar invaliditāti
Nodarbinātības valsts aģentūrā (NVA).

Nodarbinātības valsts aģentūra atbalstīs
darba devējus no biedrībām un organizācijām.


Bezdarbniekiem ērtāk reģistrēties
Drukāt


2009.gadā Latvijā uz Nodarbinātības valsts aģentūru (NVA)
vienā dienā nāca reģistrēties 380 bezdarbnieki.
Tagad dienā reģistrē 280 bezdarbniekus.

Ļoti daudz bezdarbnieku reģistrē Rīgā-
dienā vidēji tie ir 270 bezdarbnieki.

NVA Rīgas filiālē bezdarbniekus reģistrē 15 inspektori.
Stundā viens inspektors var reģistrēt apmēram 3 cilvēkus.

No rīta un pusdienlaikā reģistrēties nāk ļoti daudzi bezdarbnieki,
tāpec ir rindas.

Rīgā bezdarbnieki var reģistrēties divās vietās -
Jēzusbaznīcas ielā 11 un F.Sadovņikova ielā 20.

NVA Rīgas reģionālajā filiālē
katram bezdarbniekam izsniedz kārtas numuriņu.
Viņam nav visu laiku jāgaida rindā.
Viņš var aiziet uz Darba informācijas kabinetu.
Tur viņš var uzzināt par brīvajām darba vietām.
Bezdarbnieks var dažādi izmantot laiku,
līdz viņu pieņem.

Rīgas klientu apkalpošanas centrā
Jēzusbaznīcas ielā 11
var pierakstīties iepriekš.
Jāzvana uz tālruni 67541033
vai jāraksta e-pasts rigacentrs@nva.gov.lv.

Rīgas klientu apkalpošanas centrā F.Sadovņikova ielā 20
var pierakstīties iepriekš.
Jāzvana uz tālruņiem
67541033 vai 67507859!


Ir slēgts Klientu apkalpošanas centrs Brīvības gatvē 266!
Bezdarbniekus, kuri reģistrējās centrā Brīvības ielā,
inspektori pieņems Jēzusbaznīcas ielā 11.




Nodarbinātības valsts aģentūras mājaslapas tehniskie uzlabojumi, interaktīvās iespējas, vieglās valodas sadaļa, sadaļu tulkojumi angļu un krievu valodās nodrošināti ar
Eiropas Sociālā fonda projekta „Nodarbinātības valsts aģentūras kapacitātes pilnveide” (Nr.1DP/1.3.1.4.0/08/IPIA/NVA/001) atbalstu.

Informācijas pārpublicēšanas gadījumā atsauce uz Nodarbinātības valsts aģentūru obligāta
© Nodarbinātības valsts aģentūra, 2005. Izstrādāts: CraftW
Nodarbinātības valsts aģentūra, K.Valdemāra iela 38, Rīga, LV-1010, tālr.67021706, fakss 67021806, e-pasts: nva@nva.gov.lv Jautājumi par mājas lapas saturu un tehnisko nodrošinājumu: webmaster@nva.gov.lv