NVA ir profesiju aprakstu datu bāze
Drukāt


profesiju aprakstiDatu bazē var izlasīt 500 profesiju aprakstus,

uzzināt par profesijas darba apstākļiem,

izaugsmes izredzēm, nepieciešamo izglītību.

Uzzināt, kur šo profesiju var apgūt.


Katras profesijas aprakstam ir „Prasmju noteikšanas lapa”.

Tā palīdz izvērtēt vai personiskās īpašības,

intereses un prasmes atbilst izvēlētajai profesijai.

Informāciju var meklēt:
( http://www.nva.gov.lv/pkiva/index.php?cid=10&mid=118 ).
 

NVA mājaslapā ( http://www.nva.gov.lv/pkiva/testi/handbook/book/index/ )
 
ir ievietota darba
meklētāja rokasgrāmata „Ceļā uz darbu: soli pa solim”.
rokasgrāmata
Rokasgrāmatā palīdzēs precīzāk izzināt sevi,

sagatavoties rezultatīvai darba meklēšanai.


2011.gadā NVA jauniešiem bezdarbniekiem

uzsāka jaunus nodarbinātības pasākumus:

“Darba vieta jaunietim” un „Atbalsts jauniešu brīvprātīgajam darbam”.
E-konsultācijas jauniešiem
Drukāt


e-konsultācijasPopulāras ir e-konsultācijas.

Tās var saņemt NVA mājaslapas sadaļā „Klienti un pakalpojumi” => "Sarunas"
( http://www.nva.gov.lv/pkiva/index.php?cid=3&mid=70 ),

gan izmantojot NVA pastu ( nva@nva.gov.lv )


NVA mājaslapas sadaļā „Karjeras pakalpojumi”

jaunietis var izpildīt testus profesionālo interešu un

vadošās motivācijas noskaidrošanai.

( http://www.nva.gov.lv/pkiva/index.php?cid=11 ).

Piemēram, anketa „Orientācija” var noderēt izlaiduma klašu skolēniem,

kuri nav izvēlējušies savu turpmāko profesiju.


Anketa palīdzēs noteikt, kādas ir skolēna

profesionālās intereses,

noskaidrot, kādās profesijās tās varētu īstenot.


Interešu tests jauniešiem palīdzēs precizēt profesionālo interešu sfēru.

Interneta vidē tests ir saistīts ar Izglītības iespēju datu bāzi un profesiju aprakstiem.


„Pašnoteicējs jauniešiem” ļaus noskaidrot savu personības tipu

un tam atbilstošas profesijas.


Anketa „Motivācijas izpēte – darba veidu motivācija”

palīdzēs noteikt savu vadošo motivāciju –

strādāt individuāli kā uzņēmējam vai grupā kā darba ņēmējam.
Karjeras konsultācijas jauniešiem
Drukāt

jauniešiJaunieši var izmantot dažāda veida karjeras konsultācijas.

NVA individuālās un grupas karjeras konsultācijas ikvienam

ir bez maksas.


Pieteikties karjeras konsultācijai var jebkurā NVA filiālē

(kontaktinformācija: http://www.nva.gov.lv/index.php?cid=2&mid=27 ).


2011.gadā NVA karjeras konsultācijas saņēma 12 336 jaunieši

vecumā no 15 līdz 24 gadiem.


2012.gada 1.ceturksnī – 4156 jaunieši,

to skaitā 2467 jaunieši bezdarbnieki.
 

Dažreiz jaunietim nepieciešamas vienkāršas,

taču ļoti svarīgas zināšanas,

piemēram, kā pareizi jāraksta CV vai motivācijas vēstule,

kā sagatavoties darba intervijai,

kā ģērbties un uzvesties pārrunās.


Karjeras konsultants uzzina jaunā cilvēka vēlmes,

dotības un mērķus,

viņš  pastāsta jaunietim

kas jādara savas profesionālās izaugsmes labā.


Latvijā ir daudz jauniešu bezdarbnieku
Drukāt


Latvijā ir daudz jauniešu bezdarbnieku.

2012.gada aprīļa sākumā

NVA bija r
nvaeģistrēti 15 378 jaunieši bezdarbnieki.

Tas ir 11,6% no reģistrēto bezdarbnieku kopskaita.

Jauniešu vecums - no 15 līdz 24 gadiem.



Salīdzinājumā ar 2011. gada aprīļa sākumu

jauniešu bezdarbnieku ir mazāk par 2,3%.

2012.gada aprīļa sākumā gandrīz 72% reģistrēto jauniešu bezdarbnieku

bija ar zemu izglītības līmeni –

tas nozīmē viņiem bija vispārējā vidējā izglītība,

pamatizglītība vai pat nebija pamatizglītība.


Vismazāk jauniešu bezdarbnieku ir ar augstāko izglītību – 6,9%.


Lai palīdzētu jauniešiem plānot turpmāko dzīvi un karjeru,

NVA piedāvā karjeras atbalsta pakalpojumus.



Jauna informācijas sistēma NVA
Drukāt


informācijas sistēmaNodarbinātības valsts aģentūrā (NVA)

ir jauna elektroniskā informācijas sistēma.

Bezdarbnieki un darba meklētāji jaunajā sistēmā

var uzzināt par piedāvātajām apmācībām.



Izglītības iestādes jaunajā elektroniskajā sistēmā

publicē informāciju par plānotājām apmācībām.

Bezdarbnieki un darba meklātāji var ātri atrast informāciju

par mācību iestādēm un programmām

un pieteikties NVA,

lai saņemtu apmācību kuponus.


infoInformācijas sistēmā var uzzināt par plānotajām apmācībām:

  • katras mācību programmas laiku un vietu,

  • cik bezdarbnieki varēs piedalīties programmā,

  • cik bezdarbnieki jau pieteikušies programmā,

  • kontaktinformāciju.


Apmācību pasākumu pieejamības informācijas sistēmas adrese:  http://apps.nva.gov.lv


Nodarbinātības valsts aģentūras mājaslapas tehniskie uzlabojumi, interaktīvās iespējas, vieglās valodas sadaļa, sadaļu tulkojumi angļu un krievu valodās nodrošināti ar
Eiropas Sociālā fonda projekta „Nodarbinātības valsts aģentūras kapacitātes pilnveide” (Nr.1DP/1.3.1.4.0/08/IPIA/NVA/001) atbalstu.

Informācijas pārpublicēšanas gadījumā atsauce uz Nodarbinātības valsts aģentūru obligāta
© Nodarbinātības valsts aģentūra, 2005. Izstrādāts: CraftW
Nodarbinātības valsts aģentūra, K.Valdemāra iela 38, Rīga, LV-1010, tālr.67021706, fakss 67021806, e-pasts: nva@nva.gov.lv Jautājumi par mājas lapas saturu un tehnisko nodrošinājumu: webmaster@nva.gov.lv