JAUNIEŠIEM
PIEAUGUŠAJIEM
DARBA MEKLĒTĀJIEM
 

Profesiju aprakstu katalogu izstrādi līdzfinansējis Eiropas Sociālais fonds.



KLIENTU KONSULTANTS


Kods: 3411 35


Darba saturs:
Klientu konsultants ir speciālists, kas sniedz konsultācijas klientiem tūrisma, tirdzniecības, banku darbības un citās jomās un piesaista klientus uzņēmuma produktiem.

Klientu konsultants uzklausa klientu vēlmes un piedāvā viņiem piemērotākās preces vai pakalpojumus. Klientu konsultants izskaidro klientiem produkta īpašības, cenu daudzveidību, konkrētā produkta priekšrocības salīdzinājumā ar citiem produktiem. Viņš konsultē pircējus par produktu, demonstrējot to, ja iespējams produktu parādīt, bet, ja ne, tad izsmeļoši stāsta par to. Viņš apspriež arī klientu finansiālās iespējas un atkarībā no tām piedāvā papildpakalpojumus, atlaides, izdevīgākus nosacījumus un citus bonusus. Klientu konsultants var konsultēt klientus gan klātienē, gan pa telefonu.

Klientu konsultants, kurš strādā tūrisma jomā, konsultē klientus par ceļojumu iespējām un pēc iepazīstināšanas ar pakalpojumu kārto dokumentus, kas nepieciešami klientiem, lai viņi varētu izmantot piedāvāto ceļojumu: rezervē biļetes, viesnīcu, ja nepieciešams, noformē vīzu, sameklē informāciju par tūrisma apskates objektiem.

Klientu konsultants, kurš strādā tirdzniecības jomā, konsultē klientus par produktiem tirdzniecības vietās vai brauc pie klientiem, lai viņus informētu par pieejamajām precēm vai pakalpojumiem.

Klientu konsultants, kurš strādā bankās, konsultē cilvēkus finanšu jomā, stāsta par aktuālajiem banku pakalpojumiem, māca klientus apieties ar internetbankas datoriem, bankas automātiem.

Klientu konsultants pēta pircējus, kas pērk uzņēmuma preci vai pakalpojumu, izzina un analizē patērētāju vajadzības. Viņš arī aptaujā klientus, apkopo aptaujās un pētījumos iegūtos rezultātus un sastāda ziņojumu vadībai.


Darbā pielietojamie instrumenti/aprīkojums:
Klientu konsultants darbā lieto dažādu biroja tehniku, piemēram, datoru, printeri, skeneri, speciālas datorprogrammas, kā arī rakstāmpiederumus un tālruni. Tie klientu konsultanti, kuru darbs saistīts ar izbraukumiem pie klientiem, darbā izmanto automašīnu.


Darba apstākļi:
Klientu konsultanta darbs tiek veikts individuāli vai grupās, viņš arī var vadīt citus darbiniekus. Viņš strādā biroja tipa telpās vai dodas izbraucienos, kontaktējoties ar sadarbības partneriem un klientiem. Klientu konsultants parasti strādā astoņas darba stundas dienā.


Darba iespējas:
Klientu konsultants var strādāt privātuzņēmumos, valsts iestādēs, tūrisma aģentūrās, bankās.


Nepieciešamā izglītība:
Klientu konsultanta profesiju var apgūt profesionālās vidējās izglītības iestādēs, izvēloties interesēm atbilstošu specializāciju (piemēram, komerczinības, tūrisms). Mācību ilgums 4 gadi.


Iespējamais atalgojums:
250 līdz 1000 LVL.
Algas apmērs atkarīgs no speciālista profesionalitātes un uzņēmuma lieluma.


Ko tu vari darīt jau šodien?:
Vai tev patīk un padodas darbs ar cilvēkiem, un vai tev ir labas saskarsmes spējas? Vai proti pārliecināt un ieinteresēt? Vai tevi saista ekonomikas un mārketinga nozare?

Klientu konsultanta darbā būtiska ir spēja saprasties ar dažādiem cilvēkiem, māka izzināt viņu vēlmes un rast atbildes uz jautājumiem, kā arī prasme saprotami izklāstīt sarežģītu informāciju un pārliecināt. Ļoti svarīga ir arī pārdošanas prasme, tāpēc mēģini to izkopt, vasarās vai brīvajā laikā pastrādājot kādā tirdzniecības uzņēmumā. Svarīga ir arī vismaz vienas svešvalodas pārvaldīšana – centies pilnveidot šīs zināšanas! Klientu konsultantam vēlama māka orientēties nozares, kurā viņš strādā, aktualitātēs.

Īpašu uzmanību pievērs tādiem mācību priekšmetiem kā biznesa ekonomiskie pamati, psiholoģija, svešvalodas, informātika.


Interešu joma(s): Pakalpojumu sfēra


Radniecīgās profesijas:

CEĻOJUMU KONSULTANTS

REKLĀMAS/UZŅĒMĒJDARBĪBAS PAKALPOJUMU SPECIĀLISTS

REKLĀMAS KONSULTANTS

SABIEDRISKO ATTIECĪBU SPECIĀLISTS

Prasmju noteikšanas lapa

Profesijas piemērotību vari noteikt, ja izvērtē savu interešu, personības īpašību un prasmju atbilstību konkrētajai profesijai. Kvadrātiņos atzīmē savas intereses, raksturīgās īpašības un prasmes, ko esi apguvis vai vēlies apgūt.

Mani interesē:

lietišķā etiķete darbs ar citiem cilvēkiem
aktīva sabiedriskā dzīve informācijas meklēšanas un atlases sistēmas internetā
prāta spēles saskarsmes psiholoģija
palīdzība cilvēkiem konfliktu risināšanas veidi

Man raksturīgas šādas īpašības:

draudzīgums iejūtīgums optimisms
apķērība laipnība lietišķums
sabiedriskums neatlaidība disciplinētība
izpalīdzība pacietība apzinīgums
pārliecība enerģiskums pielāgošanās spējas
taktiskums ekstraversija * zinātkāre

*ekstraversija apzīmē uz ārējo pasauli vērstu personības tipu, kuram raksturīga atklātība, sabiedriskums, laba saskarsme, spēja ātri iejusties jaunās situācijās un kuram patīk veidot plašu paziņu loku

Esmu apguvis vai vēlos apgūt šādas prasmes:

saprasties ar cilvēkiem strādāt komandā, sadarboties
kontrolēt savas emocijas ātri orientēties datora datu bāzēs
konstruktīvi risināt konfliktus ātri konspektēt, mācēt atrast būtiskāko lielā informācijas daudzumā
kārtot lietišķo dokumentāciju strādāt ar biroja tehniku

AUTORIZĀCIJA

Lietotāja vārds

Parole


Lai izmantotu visas lapas iespējas,  reģistrējieties!

SEKO MUMS




Pēdējās izmaiņas veiktas 01.08.2019

Informācijas pārpublicēšanas gadījumā atsauce uz Nodarbinātības valsts aģentūru obligāta
© Nodarbinātības valsts aģentūra, 2005. Izstrādāts: CraftW
Nodarbinātības valsts aģentūra, K.Valdemāra iela 38, Rīga, LV-1010, t?lr.67021706, fakss 67021806, e-pasts: nva@nva.gov.lv
Jautājumi par mājas lapas saturu un tehnisko nodrošinājumu: webmaster@nva.gov.lv