JAUNIEŠIEM
PIEAUGUŠAJIEM
DARBA MEKLĒTĀJIEM
 

Profesiju aprakstu katalogu izstrādi līdzfinansējis Eiropas Sociālais fonds.



REKLĀMAS KONSULTANTS


Kods: 3429 09


Darba saturs:
Reklāmas konsultants ir reklāmas nozares speciālists, kas piesaista reklāmdevējus, pārdod reklāmas laukumus (piemēram, presē) vai laikus (TV vai radio) un sniedz konsultācijas klientiem reklāmas, mārketinga jomā. Reklāmas konsultants pārzina reklāmas nozari valstī un seko tās aktualitātēm.

Reklāmas konsultants regulāri sazinās ar esošajiem un arī iespējamajiem klientiem jeb reklāmdevējiem un izklāsta viņiem reklāmas iespējas, izskaidro reklāmlaukumu vai reklāmlaiku cenu daudzveidību, konsultē par sniegto pakalpojumu dažādību. Reklāmas konsultants uzklausa klientu vēlmes, izzina, ko viņi vēlas panākt, reklamējot konkrēto produktu, – iepazīstināt ar jaunu preci/pakalpojumu, uzlabot jau esošā produkta atpazīstamību vai uzlabot paša uzņēmuma tēlu. Reklāmas konsultants ar klientiem apspriež arī viņu finansiālās iespējas – cik daudz līdzekļu viņi var atvēlēt reklāmas aktivitātēm. Atkarībā no tā reklāmas konsultants var klientiem piedāvāt papildpakalpojumus, atlaides, izdevīgākus nosacījumus un citus bonusus.

Ņemot vērā klientu vēlmes, reklāmas konsultants seko līdzi reklāmas pasākumu īstenošanai, norēķinās ar starpniekiem un piegādātājiem, ja tādi ir, izraksta rēķinus klientiem.

Konsultējot klientus, reklāmas konsultants pēta tirgu: nosaka, kā uzņēmuma darbību ietekmē valsts ekonomiskā un politiskā situācija, cilvēku skaita pieaugums vai samazinājums, tehnoloģiju attīstība. Reklāmas konsultants pēta arī pircējus, kas pērk uzņēmuma preci, vai patērētājus, kas patērē uzņēmuma piedāvāto pakalpojumu. Izpētot patērētāju vajadzības, reklāmas konsultants nosaka sava klienta – attiecīgā uzņēmuma – tirgus iespējas. Reklāmas konsultants arī veic klientu aptaujas, par iegūtajiem rezultātiem sastādot ziņojumu vadībai.


Darbā pielietojamie instrumenti/aprīkojums:
Reklāmas konsultants darbā lieto dažādu biroja tehniku, piemēram, datoru, printeri, skeneri, speciālas datorprogrammas, kā arī rakstāmpiederumus un tālruni.


Darba apstākļi:
Reklāmas konsultanta darbs tiek veikts biroja tipa telpās vai, dodoties izbraucienos, lai kontaktētos ar sadarbības partneriem un klientiem. Reklāmas konsultants parasti strādā astoņas darba stundas dienā, bet, ja ir kāds steidzams projekts, var nākties strādāt papildu darba stundas.


Darba iespējas:
Reklāmas konsultants var strādāt privātuzņēmumos, valsts iestādēs, reklāmas aģentūrās.


Nepieciešamā izglītība:
Reklāmas konsultanta profesiju var apgūt profesionālās vidējās izglītības iestādēs, izvēloties reklāmas pakalpojumu komercdarbinieka specialitāti. Mācību ilgums 4 gadi. Vai 1. līmeņa profesionālās augstākās izglītības iestādēs specializējoties mārketingā un tirdzniecībā. Mācību ilgums 2,5 gadi.


Iespējamais atalgojums:
250 līdz 1000 LVL.
Algas apmērs atkarīgs no speciālista profesionalitātes un uzņēmuma lieluma un veida.


Ko tu vari darīt jau šodien?:
Vai tev patīk un padodas darbs ar cilvēkiem, un vai tev ir labas saskarsmes spējas? Vai proti pārliecināt un ieinteresēt? Vai tevi saista ekonomikas un mārketinga nozare?

Reklāmas konsultanta darbā būtiska ir spēja saprasties ar dažādiem cilvēkiem, kā arī prasme paust savu viedokli, saprotami izklāstīt sarežģītu informāciju un pārliecināt. Ļoti svarīga ir arī pārdošanas prasme, tāpēc mēģini to izkopt, vasarās vai brīvajā laikā pastrādājot kādā tirdzniecības uzņēmumā. Svarīga ir arī vismaz vienas svešvalodas pārvaldīšana – centies uzlabot šīs zināšanas! Reklāmas konsultantam vēlama māka orientēties nozares aktualitātēs, tāpēc mēģini jau tagad paplašināt savus priekšstatus par mārketinga sfēru.

Īpašu uzmanību pievērs tādiem mācību priekšmetiem kā biznesa ekonomiskie pamati, psiholoģija, svešvalodas un informātika.


Interešu joma(s): Komunikācija un mediji


Radniecīgās profesijas:

CEĻOJUMU KONSULTANTS

SABIEDRISKO ATTIECĪBU SPECIĀLISTS

KLIENTU KONSULTANTS

Prasmju noteikšanas lapa

Profesijas piemērotību vari noteikt, ja izvērtē savu interešu, personības īpašību un prasmju atbilstību konkrētajai profesijai. Kvadrātiņos atzīmē savas intereses, raksturīgās īpašības un prasmes, ko esi apguvis vai vēlies apgūt.

Mani interesē:

reklāma, norises reklāmas industrijā klientu lojalitātes programmas
uzņēmējdarbība, tirdzniecība un pakalpojumi radošs darbs
plašsaziņas līdzekļu ietekme uz sabiedriskiem procesiem praktiskā un patērētāju psiholoģija, pārliecināšanas tehnikas
krāsu simbolisms reklāmā reklāmas un mārketinga stratēģijas

Man raksturīgas šādas īpašības:

uzņēmība materiālisms* lietišķums
izlēmīgums optimisms elastīgums
impulsivitāte ekstraversija** intuīcija ***
enerģiskums praktiskums radošums
iniciatīva precizitāte izteiksmīgums
sabiedriskums savaldība neatlaidība

*materiālisms – orientācija uz izdevīgumu, labumu, praktiskumu

**ekstraversija apzīmē uz ārējo pasauli vērstu personības tipu, kuram raksturīga atklātība, sabiedriskums, laba saskarsme, spēja ātri iejusties jaunās situācijās un kuram patīk veidot plašu paziņu loku

***intuīcija – spēja nojaust, aptvert, neapzināti izjust

Esmu apguvis vai vēlos apgūt šādas prasmes:

sadarboties ar cilvēkiem pārliecināt, aizraut cilvēkus
loģiski izteikt savas domas vārdos un rakstos konsultēt par reklāmas iespējām dažādos plašsaziņas līdzekļos
konstruktīvi risināt konfliktus rast radošus risinājumus dažādās situācijās
organizēt aptaujas patērētāju viedokļa un vajadzību izpētei plānot un organizēt reklāmas kampaņu

AUTORIZĀCIJA

Lietotāja vārds

Parole


Lai izmantotu visas lapas iespējas,  reģistrējieties!

SEKO MUMS




Pēdējās izmaiņas veiktas 01.08.2019

Informācijas pārpublicēšanas gadījumā atsauce uz Nodarbinātības valsts aģentūru obligāta
© Nodarbinātības valsts aģentūra, 2005. Izstrādāts: CraftW
Nodarbinātības valsts aģentūra, K.Valdemāra iela 38, Rīga, LV-1010, t?lr.67021706, fakss 67021806, e-pasts: nva@nva.gov.lv
Jautājumi par mājas lapas saturu un tehnisko nodrošinājumu: webmaster@nva.gov.lv